Mumsiga knäckebröd.

Står i köket och sliter med dessa smarriga knäckebröd.
De är lätt de godaste jag har ätit.
I kväll ska jag avnjuta ett par bitar med bregott och alfagroddar på, kommer bli sjukt gott!

Recept för er som vill prova:

6 dl vatten
4 dl grovt rågmjöl
4 dl havregryn
2-3 dl solrosfrön
1-2 dl sesamfrön
1-2 dl linfrön
1-2 tsk salt

Jag tar alltid så mycket frön det bara går, egentligen är det 7 dl vatten men jag upplever att det blir bättre med bara 6 dl. Blanda alltihopa.
Smeta ut allt på en plåt (bakplåtspapper) till önskad tjocklek. Pynta med frön om du vill, jag lägger på lite sesamfrön för synens skull. Gör rutor, då blir det lättare att bryta de sen när de är klara.
Jag gör rätt tunna, går fortare att grädda & så blir de godare att äta.
In i mitten av ugnen i 175 grader. Jag låter de vara inne i ugnen till de har fått lite gyllenbrun färg, öppna ugnsluckan titt som tätt & släpp ut fukten.

Smarrigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0