Upprörd. Jag vet att alla får tycka vad de...

Upprörd. Jag vet att alla får tycka vad de vill. Alla har rätt till en åsikt. Men i min värld finns det saker man bara ska avsky. Jag råkade höra på tv:n att Criminal minds precis skulle börja på kanalen jag hade på. Det skulle i dagens avsnitt handla om en familj som blir mördad. Jag tänker genast att jag inte ska se några barn bli mördade så jag ska precis byta kanal så börjar min minsta gråta. Kommer tillbaka till tv:n och ser bilder av en blodig liten fot och andra mördade barnkroppsdelar. Jag håller på och kräkas och springer in på toa. Jag menar, vem är så jävla grisig som ens kommer på en sån handling. Strax efter ringer en bekant. Frågar vad jag gör och jag berättar det jag nyss gjort. Då svarar fanskapet: "Men det är ju jättebra när det handlar om barn som blir mördade. Alla är så jävla känsliga. Tänk på att det dör folk hela tiden ändå." Jag påstår till människan att denne alls inte skulle säga så om han/hon hade egna barn. Då får jag till svar: "Jo. Skulle jag visst. Och prata inte om sånt som du inte kan så mkt om." Personen är yngre än mig. Vad det ska ha med saken att göra vet jag inte. Men skrev det ändå. Jag blev äcklad över samtalet och avslutade ikväll en vänskap som har funnits i drygt 5 år. Ni kanske tycker att jag är överdriven, men jag mår så dåligt efter att ha råkat se det där och så samtalet på detta. Man känner ju väldigt mycket när man ser barn utsättas för diverse saker, speciellt när man har barn själv. Människan har inte min bloggadress och från FB rök personen fort som fan. DU äcklar mig! Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Jag mår också dåligt när jag ser barn fara illa.

2011-11-17 @ 11:18:52
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0