Vicke, har jag fuskat?

Igår var dagen med stort D. Dagen som jag väntat på i flera veckor.
Dagen då Hannah, Ida & jag skulle ut på stan och röja dansgolv igen.
Gjorde vi det? Nej, vi blev kvar hemma hos Hannah men hade så fruktansvärt roligt.
Vi drack, dansade och pratade. Mycket skratt och musik blev det.
(MÅSTE bara säga att jag på något vis hade dåligt samvete.
Lämna barnen för att åka iväg och vara onykter, kändes jättekonstigt.
Jag tänkte på dem ett par timmar och kom på mig själv efter en stund att jag hade "glömt" dem. Jag var verkligen värd den här kvällen, värd att ha roligt, men varför kändes det så fel?)

Men frågan är: Har jag fuskat?
Det är ju socker i Bacardi! Som läsk fast med sprit i.
Egentligen ser jag det inte som så men jag har ju ändå druckit socker.
På så vis har jag väl "fyllt på" mitt sockerförråd?
Men det var det värt oavsett, förresten kanske jag åt så mycket bacon imorse så sockret försvann med en väldans fart ur kroppen. Ida skulle på en bagerimässa idag men är helt utslagen så hon hoggar J:s rum på en luftmadrass. Maken sover, han gick upp med J idag vid 05:30! CRAZY time! Nu sitter han här och tittar på Dora, ville inte gå ut men om han inte vill vila så kommer jag tvinga ut honom. Jättehärligt väder idag!

Jag mailade fastighetsansvarig om våra sovrum.
Det visar sig att de tapetserade -96 sist vilket betyder att under nästa år kommer de göra om det! Jag ska ligga på och se till att det blir i början av året, man vill ju ha det så fort som möjligt när man VET att de kommer göra det. Vi kommer inte få ordning här hemma förrän det blir klart!

Min dotter E sitter och flörtar med mig, måste gosa lite med henne.

L O V E !


Kommentarer
Postat av: Anonym

Söt du är...Jag tycker inte att du har fuskat och det är ju du och jag som är dommare här ;) så VI bestämmer jue!!! Vet du! Jag var på middag hos Olofs jobbarkompisar med fruar nyss och värdinnan serverade blåbärspaj med grädde o glass. Mumma...för dem som åt. Olof hade bara nämnt att jag inte äter socker så de hade ordnat en fruktsallat till mig. Så himla snällt...och gott. INGEN ställde några frågor om varför inte jag åt paj och det kändes såååå bra!! Puss o kram

2011-09-17 @ 22:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0