Andra dagen avklarad..

.. ja, ialla fall nästan. Jag har 14 poäng kvar.
Jag har så många eftersom jag är sämst på att äta lunch.
Jag äter, men kanske inte som jag borde. Jag tar lite frukt istället för mer.. matig lunch.
I min värld så har jag kommit oerhört långt redan på två dagar.
Bland annat så äter jag. Haha.
Jag äter frukost bestående av 1 dl råg som jag kokar till en gröt och två dl mjölk till, toppar det med många osockrade hallon. Första dagen var det svårt att äta det men imorse gick de hyffsat bättre.
Bara man får i sig det medan det är varmt/ljummet.
Käkade "lunch", frukt, ska iofs bli bättre på det där och prova lite sallader och sånt.
Till middag idag åt vi hemmagjorde biffar med sås, potatis och sallad, morötter och broccoli.
Jag tog även en matsked vinbärsgelè vilket jag gärna slösade en poäng på. Dundergott!
Jag tog en potatis, en biff på 100 gram (stekte alla per hundra gram och frös in så är det lätt att veta sen..)
morötter och broccoli i massor. Även en skvätt sås men den gjordes på steket som blev kvar i pannan och ytterst lite mjöl till redning så det räknar jag inte som en hel poäng. Icke.. fel?
Så, i alla fall, nu har jag 14 poäng kvar och det ska jag äta knäckebröd med ägg på lite senare.
Jag har inte blivit sötsugen ännu, vilket känns som en seger i sig, men på nästa möte ska jag ändå köpa hem lite choklad.
Jag kände dåligt samvete när jag "slösade" 1 poäng på gelèn till maten innan men då sa min peppande make att jag inte bantar längre, du lär dig bara att äta bättre och mer regelbundet. SÅ.. jag slösade inte poäng, jag valde precis hur jag ville och det är så man ska tänka. Inte tänka att man är inne på en diet, och det är ju helt rätt för att dieta är inget som VV håller på med. Nåja,,
När jag kommit in i det lite senare så tänkte jag lägga upp recept och bilder på hur det går.
Inte på mitt fläsk utan på maten. Kommer skriva de hemska siffrorna som jag började med, men det gör jag om ett tag för om jag väntar så är det bara roligt att avslöja det när jag har gått ner lite. ;)

Nu är det dags för Melles magkramper..
Tjingeling!

.. tack MIA för att du är ett så bra stöd, får massor med bra tips och råd av dig! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0