Det var då själva..

.. fan! Här har jag skrivit blogginlägg från mobilen och skickat massor av kort, men har det uppdaterats?
NEJ! Jävla skit, nu får ni fan ta och fixa det där BLOGG.SE. Slött.. vill ni att man ska byta domän?! I alla fall, ni missade verkligen spännande saker. Suck. Alla ni två som läser.

Vi har hamstrar nu. Två små dvärghamstrar och ja, det var ett infall. Ett snabbt sådant. Ett på 10 minuter efter att annonsen kommit ut på Blocket. Hoppsan.. det är i alla fall ingen hund och de är lätta att sköta. Jag hade ju en en gång, när jag bodde i Hultsfred. Som min bror sedan fick för att jag skulle flytta, och i sin tur bytte han bort den mot ett paket cigg. Så.. vad ska man säga, han gav den i alla fall inte till sina hundar. Eller, Daniel?
De heter i alla fall Sally & Blixten. Älskade Joel har döpt dem såklart. Han var så upprymd när vi skulle åka och köpa dem. På vägen dit sa han: "Ja, mamma, vi kommer ha två hamstrar. Om man dödar den ena så har man ju fortfarande en kvar." Helt rätt sa jag men vi ska inte döda någon hamster. Då svarade han: "Nej, det är bra med två kompisar som har varandra". Puh, blev lite rädd där ett tag men det verkade re ut sig i huvudet på honom. Gulp.
Ella var inte riktigt intresserad men hon når ju inte ens upp till byrån där de står så frågan är om hon ens såg någon av dem när jag tvingade henne att titta. Nåja, det kommer nog. Säkert.

Vi har en garageplats.I ett garage. Såklart. Annars skulle jag inte skriva garageplats.Heter det inte.. skitsamma.
Det är ganska trångt därinne, speciellt när alla bilar är "hemma". Tidigare idag var vi och storhandlade och jag körde in i garaget och skulle parkera. Givetvis var alla "hemma" och man får då lirka fram och tillbaka och lite runt för att komma in. Då gav Jim mig lite tips på vad jag kunde göra, och ja, det gick ju faktiskt bra då. Så i alla fall när jag och Joel (Mördaren?!) kom hem efter att ha hämtat S & B så skulle jag ju backa in där igen. Suck, alla var tyvärr fortfarande hemma.  Jag ber Joel att vara lite tyst så att jag kunde koncentrera mig på backningen. Då säger han såhär: "Mamma, kom ihåg vad pappa sa, gör bara som pappa sa innan hur du skulle göra".Jag bara, ja tack Joel det ska jag prova. Givetvis gick det galant och på nån minut. Så sa jag tack till Joel och då svarar han:" Varsågod mamma, jag gör bara mitt jobb." Haha. Sött.. som en tesked socker. Fast en tesked socker är inte sött utan äckligt. Sött som.. en riktigt mumsig jordgubbe, som en klubba kanske.. eller nått. Ja, sött och inte salt i alla fall. Han säger så roliga saker det barnet. När Ella klättrar upp i soffan och inte kan komma ner så hjälper Joel henne och jag säger att det är snällt av honom. Då säger han ofta, tack mamma, jag gör bara mitt jobb. Även när Joel leker KULL med Ella (som är ofrivilligt med på det) och dunkar henne i ryggen så hon ramlar, hjälper henne upp och jag säger att det där var inte snällt Joel, då säger han: "Men jag hjälper henne upp nu, för det är ju mitt jobb". Ja, de små liven. Mitt liv, min lycka.

Annars så är det beräknad födelse för Melvin på tisdag. Alltså om två dagar. Vi undrar verkligen när han behagar komma. De två sista veckorna känns allvarligt längre än hela graviditeten, man är så otroligt otålig.
Jag är ju faktiskt inte riktigt redo än, har fortfarande bebiskläder i källaren som jag måste ta upp och tvätta och packa ner i väskan. Jag kommer glömma.. därför efter det här inlägget ska jag tvinga ner min sjuka make att hjälpa mig. Jag orkar inte klättra över vinterdäck och gu vet vad det ligger där nere.

Idag har jag bara ätit 6 plattor med is, måste ha i mig en sista innan jag ska sova..









Kommentarer
Postat av: Anonym

Det blir Melvin alltså?? Mitt val, tjohooo!!!! Kul m uppdatering Eva, tack!!!! Love you!

2012-09-02 @ 23:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0