Gravid vecka 40

"Barnet..

Nu är barnet helt utvecklat och redo att komma ut vilken sekund som helst. Trots detta kan barnet stanna kvar i två veckor till. De flesta barn föds på natten.Barnet kan väga allt mellan 2,5 och 4,5 kilo och vara 46-55 centimeter långt. Nu är det trångt därinne."- Jo, det känns..
Melvin kommer säkert stanna i två veckor till och väga mer än 4,5 kilo och vara minst två meter lång.

Idag har jag verkligen tagit i från tårna och rensat upp här hemma. Tvättat upp all tvätt, sorterat ur barnens kläder, så nästa storlek ska få plats, bytt sängkläder i allas sängar, packat ihop och varit ute och slängt en massa skräp i grovsoprummet, dammat, dammsugit och torkat golv, rensat ut fula blad på alla blommor, fått vagnen såld, plockat upp alla leksaker i tvrummet (FINNS INTE EN ENDA KVAR, LOVELY!) och flyttat in allt i barnens rum, där det hör hemma. jag har hoppat, krypit på golvet och klättrat. Damn om inte värkarna sätter igång efter den här dagen!
Dessutom har jag ringt försäkringskassan och väntat.. i hela 3 minuter! Kalasbra kö idag.
Härligt när de säger en sak och barnmorskorna proppsar på en annan, försäkringskassan borde ju veta bäst när det gäller det ärendet jag ringde om känns det som, men jaja, det löser sig sa kärringen som sket i såsen!

.. har ätit en jävla massa is idag med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0