Hur var det nu?

"Sådärja, nu är klockan snart 19. Om jag ska ta och förbereda barnen lite.
Kvällsmat färdigt, en snabb dusch med tandborstning. Var är Ella, ja där var hon, men var är Joel nu?!
Nä, Joel vill inte sova, hur kunde jag gissa. Men det ska du. Tjura lite och sen busa runt det och förbi det. Perfekt, ungen är ju trött, det ser jag ju. Jaha, vad äter Ella nu och var har hon hittat det?! Jaha ja, jag borde ju ha dammsugat upp det där såklart, hur kunde jag glömma. O hur fan ser köksgolvet ut, suck, måste ta tag i det där. Nu vill Melle ha mat med, men han får vänta en stund. Nej men det kan han ju inte, han är ju hungrig NU. Han skriker ju.. Äh han får nu. Ella fick givetvis syn på tvätthögarna jag sorterat upp men inte orkat lägga i lådorna, varför gjorde jag inte det när jag ändå höll på innan. Klantigt, för nu ligger allt på golvet. Jaha, ja..
Sådärja. Nu är de stora i säng. Skönt. En timme sen jag la dem, vad gör de där inne. Jaha Ella har tagit av sig blöjan. Bra.. Joel lyser med sin ficklampa rakt i ögonen på Ella. Nåja, måste byta blöja, ska bara titta så sängen är torr. Så, lagd igen, Joel släck lampan nu, ja förlåt jag menar ju Blixten McQueen Joel, släck lampan nu.
Ger Melle lite mat igen, tröttmössa. Ska kolla barnen en sista innan jag lägger mig. Det luktar bajs. Jaha, Ella. Bytt så sov med dig nu busunge. Tjurar, jag vet att du vill ha välling men det får du inte för du behöver det inte. Stänger dörren och ser om hon somnar, tur Joel kan sova sig genom hennes skrik. Hon blir ju så tjurig när hon inte får som hon vill, framför allt när det gäller välling. Jaaa okej Ella, skrikit i 40 minuter, nu ger jag mig, i med välling.. nu tyst. Skönt. Vad fan, är klockan redan 22?!....och nu glömde jag likförbannat lägga in tvätten innan barnen la sig... "

Tankar nu för tiden.. man har alltid något att göra. Något man borde göra. Men egentligen, det är inget viktigt, egentligen, man vill bara ha lite ordning i kaoset. Mitt härliga kaos. :)
 




 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter lugnt och skönt tycker jag ;). Inte för att jag tror att dina barn kan vara jobbiga, men du kan väl få gnälla lite eftersom du är min syster!!! Älskar dig. KUL med uppdatering. Puss.

2012-09-18 @ 17:16:00
URL: http://vickepicke.blogg.se
Postat av: johannah

gud vad söta!! :D

2012-10-15 @ 10:38:28
URL: http://joji.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0